Nedokončená Valaška pro Mirka s Marcelou

28 Bře

Úvodní soutěž českého mistrovství se pro Mirka Jakeše a Marcelu Ehlovou skončila bohužel ještě před cílem první rychlostní zkoušky. Po sérii rychlých zatáček ve sjezdu k prudkému pravému odbočení se Mirek jen o zlomek sekundy opozdil na brzdách a vše se skončilo kolostřešní situací cca 700 metrů před cílem úvodní RZ.

Read more

Blíží se Valašská Rally 2017

22 Bře

Po necelých třech letech s Citroenem teď poprvé pojedeme s Fiestou R5, připravovanou týmem Orsák rallysport. Před soutěží jsme měli test u Hustopečí, kde se kdysi jezdila jedna zkouška Valašské Rally. Těžko říct, jak rychle se s autem sžijeme, stejně tak momentálně nedokážu říct, jestli odjedeme úplně celý šampionát. Zatím je jistá jen Valaška, další starty se teprve řeší.

Na Valašku se těším, i když už ji pomalu ani neberu jako domácí závod. Kromě bystřičky se jede většina zkoušek v okolí Kopřivnice a tam jsem zatím nikdy nezávodil.

Pojedu již tradičně s osvědčenou spolujezdkyní Marcelou Ehlovou.

Podařená Barum Rally

02 Zář

Třetí letošní společnou soutěží pro Mirka Jakeše a Marcelu Ehlovou se stal 46. ročník naší největší automobilové soutěže, zlínské Barum rally. Mirek do ní odstartoval již po osmé, poprvé však s vozem s atmosférickým motorem. Ostatně mezi jeho téměř sedmi desítkami startů v rally najdeme dosud jen dva s autem bez turba. Nepočítáme-li úplnou soutěžáckou premiéru s ´cé-dvojkou´ v Českém Krumlově 2008, pak jediné zkušenosti s tímto vozem byly před letošní Barum rally již téměř čtyři roky staré. „Na Vsetíně 2012 jsem jel pod Rufou právě s fabií, a přestože tehdejší sprint měl jen 70 ostrých kilometrů, určitou představu o tom, jaký bude rozdíl mezi dosavadní DS3 R5 a fabií S2000 týmu Jarka Orsáka, jsem už měl. Pochopitelně, způsob řízení vozu s atmosférickým motorem a turbomotorem je výrazně odlišný. Před soutěží jsme stihli odjet jen cca 35-40 testovacích kilometrů, proto jsme ani nijak nezasahovali do nastavení podvozku. Člověk by musel fabii poznat více, aby si ji přizpůsobil na svůj styl jízdy,“ připomenul Mirek situaci, kdy po rozchodu s týmem Gemini bylo jen velmi málo času na samotnou přípravu před soutěží.

Read more

Ukončení spolupráce Mirka Jakeše a Gemini Clinic Rally Teamu

09 Srp

V září roku 2013, po vítězství posádky Jakeš – Norek mezi produkčními vozy na podniku ME Barum rally, došlo k podpisu čtyřleté smlouvy mezi Mirkem Jakešem a zlínským týmem Gemini pro sezony 2014 až 2017. Minulý týden se ale 26-letý jezdec týmu Mirek Jakeš a primář kliniky Gemini Pavel Stodůlka dohodli na ukončení této smlouvy. „V prvé řadě bych chtěl poděkovat právě panu primáři za šanci, kterou jsem dostal v týmu Gemini. Měl jsem možnost startovat jak s vozem Mitsubishi Lancer Evo 9 (sezona 2013), tak později se speciálem R5 francouzské značky Citroën. Věřím, že společně se svými spolujezdci – Jardou Novákem, Igorem Norkem, Michalem Drozdem i Marcelou Ehlovou – jsme se snažili vždy co nejlépe reprezentovat značku Gemini na domácích soutěžích i při dvou zahraničních startech. Poděkování ale patří samozřejmě také mechanikům a celému týmu Gemini,“ říká Mirek Jakeš na závěr více než čtyřleté spolupráce mezi ním a zlínským týmem.

Read more